Uiendag, communicatie

Onderzoek doen is voor het UIKC geen doel op zich maar wel een belangrijke randvoorwaarde. UIKC wil vooral het rendement van de sector, van de gehele keten verbeteren. Daarbij past het niet om onderzoek te doen wat in de kast blijft liggen. Vandaar dat communicatie voor het UIKC van groot belang is. Communiceren doen we op verschillende manieren zoals, indirecte communicatie via de schakels in de keten, via intermediairen maar ook door veldexcursies met verschillende uienstudiegroepen en lezingen in de winter.
Daarnaast organiseren we elk jaar de landelijke uiendag. Hierbij proberen we onze ervaringen zo helder mogelijk weg te zetten. De hoofdgast is de UI maar soms is er behoefte vanuit de praktijk aan andere aktuele zaken zodat er wel eens uitstapjes gemaakt zijn naar andere gewassen zoals aardappelen, knolselderij, peen en groene grondstoffen.
 
Wat  Editie Bezoekers
Kwaliteit door precisie 2014 1750
Op tijd oogsten de oplossing voor kwaliteit?  2013 1100
Bepaalt de kostprijs uw teelt? 2012 1200
Uien, kilo's of kwaliteit  2011 1100
Uien, groene grondstoffen 2010 1050
Uien, aardappelen 2009 650
Uien 2008 550
Uien 2007 1000
Uien 2006 1400
Uien 2005 1300
Uien 2004 700
Uien 2003 900
Knolselderij + peen 2002 450
Aardappelboulevard 2001 1500
Uien 2000 750